Община Минерални бани
Официален сайт

Митра Тодорова: Два нови 4-звездни хотела ще има в Минерални бани



Митра Тодорова: Два нови 4-звездни хотела ще има в Минерални баниНе планираме да превърнем курорта в твърде голям и пренаселен. Искаме да запазим тишината, спокойствието и красотата на Минерални бани, казва Митра Тодорова, старши експерт "Туризъм" в общинската администрация

Автор:
Лора Борисова




- Г-жо Тодорова, защо Община Минерални бани участва на „Ваканция/Спа Експо 2017”

- Целта ни е да популяризираме курорта Минерални бани, област Хасково, като една атрактивна и обновена туристическа дестинация. Много от хората са чували за по-големи балнеолечебни центрове като Велинград и Хисаря, но курортът Минерални бани, все още не е достатъчно разпознаваем като туристическа дестинация. С участието ни тук за втора година искаме да покажем какво се направи през последните няколко години при нас и как туристическият център стана много по-интересен и по-атрактивен.

- Курортът е известен с лечебните свойства на минералната вода. Какви заболявания се повлияват успешно?

- Качествата на минералната вода са безспорни. Те са на едно от първите места по значимост в България. Дори е на трето място в света по лечение на „болестта на Бюргер“ и болести, свързани с проблеми с кръвообращението. Това е така, защото нашата вода действа съдоразширяващо и по този начин подпомага лечението на тези заболявания. Доказано е, че тя подпомага заболявания на опорно-двигателен апарат, на кожата и на периферната нервна система.

- Какви проекти са реализирани в Минерални бани?

- През последните няколко години работим по много проекти. Резултатът от това е, че хора от цялата страна и от чужбина вече идват само за лечение на определени заболявания, за които знаят, че ще бъдат излекувани или положително повлияни от нашата минерална вода. Вече имаме какво да предложим за туристите извън центровете за балнеолечение, където те могат да прекарат добре свободното си време. По този начин освен, че ще имат достатъчно развлечения за себе си, те ще могат да опознаят и богатото ни културно-историческо минало. Археологическите обекти на територията на общината са от най-древната цивилизация, която е населявала Европа. За тази цел последните години бяха изградени шест екопътеки, които обхващат почти всички най-значими културно-исторически обекти и дават възможност по много по-лесен начин туристите да достигнат до тях, да ги разгледат и да научат повече за този район, за неговото богато историческо минало.

Освен културно-историческите обекти имаме и туристически атракции, като една от тях е единственият по рода си терариум, в който има много и най-разнообразни видове влечуги, които привличат интереса както на децата, така и на родителите им. Другата туристическа атракция е наречена „Чифте баня”. Това е конструкция с минерална вода, с лазерни лъчи, с приятна и тиха музика, където туристите могат да потапят крайниците си, като едновременно релаксират и се лекуват.

-Има ли инвеститорски интерес към курорта?

-През последните няколко години успехите на общинската администрация с насока развитие на туризма, очаквано предизвикаха интерес на доста инвеститори, които решиха да вложат парите си в Минерални бани. Бяха построени няколко много интересни басейни с минерална вода. Единият от тях е с олимпийски размери, а другите са по-малки и с атракции за децата - с джакузита; с отделни басейни, където водата е с лечебна цел; с джакузи в част от самия басейн и такива със заведения за хранене и развлечения. Басейните са открити съоръжения и са изключително посещавани през лятото от туристи от близките ни общини - Кърджали, Хасково, Димитровград. През уикендите техният брой достига 3000-4000.

-Има ли увеличение на броя на туристите?

-Очакваме да отворят врати още два нови СПА хотела, които ще бъдат 4-звездни. Но дали това ще се случи точно през тази година, не мога да прогнозирам предварително. Все пак очакваме поне един от двата хотела да бъде завършен и отворен. Мога да кажа, че в сравнение с края на 2012 г., когато местата за настаняване са били 24 на брой, към настоящият момент те са 40. Също така броят на туристите, посетили Минерални бани през 2012 г. и тези за 2016-та г. е нараснал двойно. От там съответно и приходите на общината за туристически данък и приходите на всички търговски обекти на територията на Минерални бани. Това, към което се стремят всички - кметът Мюмюн Искендер, ръководството на местната власт и самите жители, е да подобрят качеството на обслужване. Това прави впечатление на туристите, а ние искаме те да станат наши редовни посетители.

-Какъв е броят на хотелите? С какви съоръжения разполагат и какви СПА услуги предлагат на своите гости?

-“Програмата за развитие на селските райони“ дава предпоставки много българи да инвестират в туризъм, най-вече в къщи за гости и семейни хотели. Доста хора решиха да се възползват от това и то избирайки точно Минерални бани. Така че повечето от наличната и вече работеща леглова база са по-малките места за настаняване като къщи за гости, стаи за гости и семейни хотели. Около 80% от новопостроените туристически обекти са построени точно по „Програмата за развитие на селските райони“ към земеделското министерство. Това, което се постигна, е нещо много добро за Минерални бани като цяло, тъй като изискванията на туристите стават все по-високи – както по отношение на качеството на обслужване, така и за условията за настаняване. Ние можем да заявим, че отговаряме на очакванията на гостите ни.

Това, което ни липсва, но очакваме в най-скоро време да се реализира, е да бъдат построени хотели с повече звезди и съответно с по-голяма леглова база. Нуждата е все по осезаема, защото интересът към курорта в страната и чужбина непрекъснато се увеличава. Както споменах, в момента се строят две такива места за настаняване, така че се надяваме с най - скоро време да имаме всички необходими условия, които да отговорят на търсенето на туроператорите.

-Кои проекти успяхте да завършите за изминалата 2016-та?

-Всяка година разработваме програма за развитие на туризма в Минерални бани. Смело мога да твърдя, че тази програма не я правим просто, за да я имаме „черно на бяло”, а да бъде действително изпълнима и достижима. След това крачка по крачка следваме работата на администрацията така че да бъдат постигнати всички цели, заложени в програмата.

За изминалата година мога да каза, че 90% от заложените в програмата дейности бяха изпълнени, което е един много добър резултат за нас. За да се развива туризмът са необходими много неща, не са само хотелите и басейните и екопътеките. Преди всичко започнахме от инфраструктурата - подменена беше цялата водопроводна мрежа, която създаваше проблеми с питейното водоснабдяване. Знаете, че при наличие на такива проблеми туристите не биха се задържали в курорта. Би могло да се каже, че инфраструктурата на националния курорт е изцяло подменена и основната заслуга за това е на кмета Мюмюн Искендер. В началото на мандата му започнахме най-напред с реконструкция, обновяване, модернизация на всички паркови площи. Вече имаме три много добре конструирани и модернизирани парка с алеи, цветни градини, зеленина, детски площадки, фитнес уреди на открито, спортни площадки. Така че тези три парка най-напред успяхме да почистим, конструираме и модернизираме с видео наблюдение, с пейки и т.н. След което водопроводната мрежа беше подменена.

Сега, когато няма да имаме проблеми с подземните комуникации, ни предстои да асфалтираме всички улици, да оформим тротоари, така че да имаме един добър външен европейски вид на курорта. Наред с тези промени и всичко, което беше направено в сферата на инфраструктурата, ние изграждаме и туристическата инфраструктура, за която вече споменах. Продължаваме да работим. Имаме нови проекти, по които сме кандидатствали. Предстои ни изграждането на Музей на минералната вода, още атракции за туристите, за да придобият и повече познания. Така най-напред започнахме с инфраструктурата, след това с туристическата инфраструктура и след това вече довеждане на гости, на които можем да предложим нещо наистина интересно и атрактивно.

-Целите ли чрез тези амбициозни проекти да вдигнете нивото на Минерални бани до това на Велинград или Хисаря, които споменахте?

-В никакъв случай нямаме амбиция нашият курорт да става толкова голям и пренаселен. Искаме да запазим тишината, спокойствието и красотата на курорта. Не искаме да го пренаселваме, но в същия момент искаме тези качества, които предлага минералната вода да бъдат наистина използвани, хората да разберат за това и да се възползват максимално. Искаме това, което бизнесът е инвестирал при нас да може да се възвърне и съответно да печели. Това не е срамно, хората са го построили именно с тази цел – да печелят. Искаме курортът ни да бъде посещаван от повече хора, да бъде атрактивен и най-вече с това целим да повишим икономическата стабилност на общността, която населява нашата община. Ние имаме млади хора. Предстои да кандидатстваме за създаване на паралелки към училищата, които да обучават младежите и съответно те да намерят реализация в хотелската база и на всички други туристически комплекси в община Минерални бани.

-Работите ли в насока за популяризиране на курорта и извън територията на България?

-Да, разбира се. Ние участваме в много туристически изложения, както и в различни международни издания на тема туризъм. Имаме вече участие в няколко филма, също с туристическа насоченост. Участвали сме по проекти на туристическо изложение в Истанбул и Москва.

-Какъв беше отзвукът?

-Аз лично не съм присъствала там, така че не мога да дам подробна информация. Но това е било еднократно, като на участия извън страната присъстват някои от нашите хотелиери, които, излизайки навън, правят реклама не само на тяхната база, а и на Минерални бани като туристическа дестинация. Най-вероятно в бъдеще ще разширим целите да бъдем по-популярни не само в България, а и в чужбина.

Източник: Еpicenter.bg
Лора Борисова, журналист
дата на интервюто:17.02.2017г.



‹ Назад

Актуално

Предстоящи събития